معرفی کتاب متغییر پنهان در سرمایه‌گذاری، تالیف سید ابراهیم علیزاده

تحلیل 15اقتصاددان، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری

تحقیقاتی که تا کنون در باره ضعف سرمایه‌گذاری در ایران شده، عممدتا معطوف به کاستی‌های حقوقی مانند مقررات دست‌وپاگیر و موانع اداری یا عوامل سیاسی و نرخ پایین تشکیل سرمایه بوده است.علل اصلی ضعف سرمایه‌گذاری هم همین موارد است. اما از عامل دیگری که می‌تواند این ضعف‌ها را کاهش یا افزایش دهد غفلت شده‌است. این عامل سهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و نقد و ایجاد شفافیت و سرانجام هموار کردن راه سرمایه‌گذاری است. در این کتاب پانزده اقتصاددان، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری موانع سرمایه‌گذاری را از منظر اطلاع‌رسانی تحلیل کرده‌اند.

سید ابراهیم علیزاده مولف این کتاب روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته‌‎ی رشته‌ی اقتصاد است. این اثر با مقدمه‌ای از دکتر هادی خانیکی و داوود دانش‌جعفری آغاز می‌شود. این کتاب در ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۱۵هزار تومان توسط انتشارات دنیای اقتصاد راهی بازار نشر شده است.

لینک کوتاه: