
نگاهی اجمالی به زیستبوم نوآوری ایرانی در سال ۱۳۹۵
در آخرین روزهای سال ۱۳۹۵ به سراغ فعالان و متخصصان حوزهی کارآفرینی کشور رفتیم و با آنها در باب مهمترین رویدادها، چالشها و موضوعات مطرح در این اکوسیستم به گفتگو نشستیم. در پروندهی “تعامل رسانه و استارتآپها” از اصحاب رسانه و متخصصان حوزهی روابطعمومی در مورد چالشهای این حوزه پرسیدهایم. در پروندهی نوروزی اینوتاکس با جمعی از موسسان استارتآپهای برتر گفتگو کردیم. آنها از چشمانداز و اهدافشان در سال جدید گفتهاند. بررسی کارنامه زیستبوم کارآفرینی و نوآوری کشور در سال ۹۵ را ادامه خواهیم داد. در روزهای فروردین ۹۶ دیگر فعالان و چهرههای برجستهی این حوزه مهمان استودیوی اینوتاکس خواهند بود.
مروری بر مهمترین چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور-گفتگو با رضا کلانترینژاد، مدیر شتابدهنده شزان
رضا کلانترینژاد، مدیر شتابدهنده شزان است. فردی با طمانینه و آرامش وافر که با مشاورههای حرفهایاش استارتآپها را یاری میکند. با او دربارهی فضای فرهنگی لازم برای قوام پروژههای کارآفرینی و استارتآپها گفتگو کردیم. او میگوید مفهوم ابداع و نوآوری در ایران مفهوم نوینی است و معنای نوآوری نیز در کشورمان هنوز به درستی تعریف و تبیین نشده […]
مروری بر مهمترین چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور-گفتگو با ناصر غانمزاده، مدیر شتابدهنده فینوا
ناصر غانمزاده مدیر شتابدهنده فینوا است. حرفهای او برای آنها که تازه در ابتدای راهاندازی یک کسبوکار جدید هستند پر از تجربههای ناب و مفید است. با این مدیر دربارهی اهمیت ایجاد و تعیین اکوسیستم استارتآپها و حوزه کارآفرینی گفتگو کردیم. او میگوید اکوسیستم فرهنگی این حیطه باید از زیر تاثیر اقتصاد نفتی کشور خارج شود و […]
مروری بر مهمترین چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور-گفتگو با پرویز کرمی، مشاور و رییس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پرویز کرمی، مشاور و رییس مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. او یکی از افرادی است که به خوبی چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور را میشناسد. کرمی درگفتگوی اختصاصیاش با اینوتاکس میگوید باید اصحاب رسانه با ادبیات حوزهی کارآفرینی کشور آشنا شوند تا بتوانند محتوای قابل قبولی را برای آگاهی مردم […]
مروری بر مهمترین چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور- گفتگو با ناصرعلی سعادت، رییس نظام صنفی رایانهای کشور
ناصرعلی سعادت، رییس نظام صنفی رایانهای کشور است. فردی خوشرو که با فعالیتهایش در سازمان نظام صنفی رایانهای کشور تا امروز از کسبوکارهای نوین حمایت کرده است. برگزاری نمایشگاه الکام یکی از فعالیتهای مهمی است که توسط این سازمان انجام میشود. سعادت به تحول اکوسیستم کارآفرینی در سال ۹۶ بسیار امیدوار است. او میگوید در […]
پروندهی تعامل استارتآپها و رسانه-گفتگو با سیاوش صفاریانپور، کارگردان و تهیهکننده تلویزیون
سیاوش صفاریانپور، کارگردان و تهیهکننده تلویزیون است. او در سالهای اخیر برنامههای تلویزیونی متعدد و موفقی در حوزهی علم و فناوری ساخته است. صفاریانپور میگوید اغلب استارتآپها شناخت درستی از رسانه ندارند و تنها به سراغ رسانههای مجازی میروند. او معتقد است رسانههای سنتی مانند رادیو، تلویزیون نشریات و … همچنان کارکرد و مخاطبان خاص […]
پروندهی تعامل استارتآپها و رسانه-گفتگو با امیرعباس تقیپور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات
امیرعباس تقیپور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات است، ماهنامهای تخصصی در حوزهی رسانه، روابطعمومی و ارتباطات. او مدیریت روابطعمومی سازمان تامین اجتماعی را نیز بر عهده دارد. تقیپور در گفتگو با اینوتاکس به اهمیت شبکههای اجتماعی در دنیای رسانههای امروز اشاره کرد. او میگوید باید بپذیریم که رسانهها از استارتها گاها عقب ماندهاند و اهالی […]
پروندهی تعامل استارتآپها و رسانه-گفتگو با غلامرضا کاظمیدینان، رییس انجمن روابطعمومی ایران
غلامرضا کاظمیدینان، رییس انجمن روابطعمومی ایران است. مرد خوشاخلاق روابطعمومی ایران که برای کسبوکارهای جدید معتقد به روابطعمومی الکترونیک است. او میگوید باید استارتآپها نیروی متخصص روابطعمومی داشته باشند تا بتواند با رسانهها ارتباط موثری برقرار کنند. کاظمی دینان معتقد است اگر کسبوکارهای جدید توان مالی و اعتباری لازم برای استخدام چنین نیرویی ندارند باید […]
پروندهی تعامل استارتآپها و رسانه-گفتگو با ابوالقاسم حکیمیان،عضو هیئت مدیره و خزانهدار انجمن روابطعمومی ایران
ابوالقاسم حکیمیان، عضو هیئت مدیره و خزانهدار انجمن روابطعمومی ایران است. با این مسئول دربارهی اهمیت تبلیغات و روابط عمومی در رسانهها و استارتآپها گفتگو کردیم. او میگوید فقدان ارتباط رسانهها با استارتآپها از نقاط چالشبرانگیز این حوزه است و تنها رسانههای فضای مجازی برای تکمیل این تعامل کفایت نمیکنند. مشروح صحبتهای او را در […]
پروندهی تعامل استارتآپها و رسانه-گفتگو با اکبر هاشمی، مدیرمسئول و سردبیر هفتهنامه شنبه
اکبر هاشمی، مدیرمسئول و سردبیر هفتهنامه شنبه است. هفتهنامهای تخصصی در حوزهی اکوسیستم کارآفرینی کشور. با سردبیر این هفتهنامه دربارهی چالشهای تعامل رسانهها و استارتآپها گفتگو کردیم. او میگوید در دنیای امروز کسی که رسانه را نشناسد اگر اکنوننیز آسیب نبیند در بحرانی که کسب و کارش با آن روبهرو میشود حتما این ضعف را […]
پروندهی تعامل استارتآپها و رسانه-گفتگو با آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست
آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست است. او در رسانه چهرهی شناخته شدهای است و به خوبی با حوزهی فناوری و اکوسیستم کارآفرینی کشور آشنایی دارد. با سردبیر این هفتهنامه دربارهی چالشهای تعامل رسانهها و استارتآپها گفتگو کردیم. او میگوید در این حوزه تعامل چندانی تا کنون وجود نداشته است و تنها مهاجرت برخی رسانهها به فضای مجازی موجب شده […]
مروری بر مهمترین چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور- گفتگو با آیت حسینی، مشاور بازآفرینی کسبوکار
آیت حسینی، مشاور بازآفرینی کسبوکار است. او از معدود بانوانی است که در سالهای اخیر در حوزهی کارآفرینی کشور فعالیت برجستهای دارد. برگزاری دورههای مختلف آموزشی و ارائه مشاوره به استارتآپها تنها بخشی از فعالیتهای اوست. در پایان سال ۹۵ با او دربارهی مهمترین چالشهای این حوزه گفتگو کردیم. گپی دربارهی آموزش، وضعیت منتورها و […]
مروری بر مهمترین چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور-گفتگو با پویا کندری، مدیرعامل شتابدهنده فارابی
پویا کندری، مدیرعامل شتابدهنده فارابی و از فعالان موثر این حوزه است. با او دربارهی ابعاد مختلف اکوسیستم کارآفرینی در کشور حرف زدهایم. او از شکستهایی میگوید که به تجربیاتش افزوده و فصلی جدیدی در زندگی حرفهایاش گشوده است. مشروح صحبتهای او را در این ویدئو ببینید.
مروری بر مهمترین چالشهای اکوسیستم کارآفرینی کشور-گفتگو با محمد میلانی، مدیر توسعه کسبوکار تکفا
محمد میلانی، مدیر توسعه کسبوکار تکفا است. با او در مورد چالشهای آموزش در اکوسیستم کارآفرینی کشور گفتگو کردهایم. میلانی مروری میکند بر مهمترین رویدادهای این حوزه در سال ۱۳۹۵. مشروح صحبتهای او را در این ویدئو ببینید.
پروندهی تعامل استارتآپها و رسانه-گفتگو با سید ابراهیم علیزاده، دبیر تحریریه روزنامه تجارت فردا
سید ابراهیم علیزاده دبیر تحریریه روزنامه تجارت فردا و مولف کتاب “متغییر پنهان در سرمایهگذاری” است. علیزاده در گفتگو با اینوتاکس به بررسی تغییرات فضای کسبوکار، مصرفکننده و رسانه در سالهای اخیر میپردازد. او متعقد است که سرمایهگذاران در مرحلهی اولیه کار نمیتوانند به محتوای تولیدشده در رسانهها دربارهی استارتآپها اکتفا کنند. مشروح صحبتهای او […]
پرونده گفتگو با استارتآپهای منتخب سال ۹۵- گفتگو با جابر ابراهیمی، موسس استارتآپ «شیپآپ»
۲۴۲۴جابر ابراهیمی، موسس استارتآپ «شیپآپ» است. با او درباره خصوصیات این استارتآپ و تعریفش از یک استارتآپ موفق گفتگو کردیم.او وضعیت کنونی حمایت از استارتآپها نسبت به گذشته بهبود یافته است. به گفته او ریسک مالی تمرکز روی راهاندازی استارتآپ یکی از بزرگترین عوامل بازدارنده افرادی است که ایدههای تازهای در این حیطه دارند. مشروح صحبتهای او را […]
پرونده گفتگو با استارتآپهای منتخب سال ۹۵- گفتگو با محسن طالب، موسس استارتآپ «کی کجاس»
۲۴۲محسن طالب، موسس استارتآپ «کی کجاس» است. با او درباره خصوصیات این استارتآپ و نحوه تبلیغات آن گفتگو کردیم. او معتقد است عوامل داخلی، مثل تعهد افراد فعال در راهاندازی یک استارتآپ، و عوامل خارجی، چون تبلیغات و سرمایهگذار و درآمد حاصله مهمترین چالشهای ورود به این عرصه هستند. مشروح صحبتهای او را در این ویدئو ببینید.
پرونده گفتگو با استارتآپهای منتخب سال ۹۵- گفتگو با محمدباقر تبریزی، موسس استارتآپ “کوئرا”
محمدباقر تبریزی، موسس استارتآپ کوئرا است. با او درباره خصوصیات این استارتآپ و بازار آیتی ایران گفتگو کردیم.او میگوید با توجه به موفقیت استارتآپهایی که در این حوزه فعال هستند، باید آن را در ایران یک بازار خوب و رو به رشد دانست. او میگوید نیروی انسانی و مهارتسنجی افراد برای موفقیت یک استارتآپ اهمیت بسیاری دارد. مشروح […]
پرونده گفتگو با استارتآپهای منتخب سال ۹۵- گفتگو با مریم محمدی و علیرضا علیدوست موسسین استارتآپ «کیف پول شخصی نیو»
۲۴۲۴مریم محمدی و علیرضا علیدوست موسسین استارتآپ «کیف پول شخصی نیو» هستند. آنها از تجربیات کارهای متنوعشان میگویند و شکستهای که باعث شد به یک ایدهی خوب برسند. معتقدند که برای یک ارائه خوب باید بارها تمرین کرد. مشروح صحبتهای آنها را در این ویدئو ببینید.
پرونده گفتگو با استارتآپهای منتخب سال ۹۵- گفتگو با گلرخ بحری، موسس استارتآپ «مهربانه»
گلرخ بحری، موسس استارتآپ« مهربانه »است. با او درباره خصوصیات این استارتآپ و افقی که برای توسعه آن پیشبینی میکند گفتگو کردیم. او معتقد است که با استفاده از استارتآپ مهربانه، مردم بیشتری میتوانند در امور خیریه مشارکت داشته باشند و اعتماد بیشتری میان آنها و موسسات مربوطه ایجاد خواهد شد. مشروح صحبتهای او را در این […]
پرونده گفتگو با استارتآپهای منتخب سال ۹۵- گفتگو با مهدی سلیمانی، موسس استارتآپ «سلام سینما»
مهدی سلیمانی، موسس استارتآپ «سلام سینما» است. آنها آخرین اخبار سینمایی را پوشش میدهند. سلیمانی در این مصاحبه از چشمانداز آتی استارتآپ سلام سینما در سالهای آینده میگوید.