innotalks

شش عادت خوب مدیران برای داشتن یک ذهنیت مثبت

۱۵ بازدیدمنتشر شده در ۲۰ تیر ۱۴۰۰

طرز فکر شما، نحوۀ درک افراد و موقعیت‌هایی که در آن قرار دارید را تعیین می‌کند. به همین دلیل، یک ذهنیت مثبت موفقیت شما را در رهبری مشخص می‌کند. با یک ذهنیت مثبت و مشتاقانه به کارمندان و وظایف خود نزدیک شوید و نتایج حاصل از آن را به مرور زمان احساس کنید. دوران خانه نشینی و دورکاری کرونا شاید بهترین زمان برای ایجاد این شش عادت در شما باشد.

  1. ورزش کنید برای اشتیاق داشتن و خوش رویی ابتدا باید احساس درونی خوبی داشته باشید. ورزش یک روش عالی برای تقویت شادی ا‌ست زیرا مواد شیمیایی که منجر به داشتن حس خوب می‌شود را مانند اندورفین، سروتونین و دوپامین در بدن آزاد می کند. ثابت شده که ترکیبی از موادی که در حین ورزش آزاد می‌شوند افسردگی و اضطراب را برطرف می‌کنند. همچنین مطالعات نشان داد که 20 دقیقه ورزش می‌تواند برای 12 ساعت روحیۀ شما را تقویت کند.
  2. مدیتیشن و مراقبه کنید مراقبه شما را مجبور می‌کند سرعت خود را از این جهان پرهیاهو کم کرده و با خود ارتباط برقرار کنید. از همه مهمتر، این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که افکار شما از شما جدا هستند و شما همگام با فکر خود نیستید. وقتی بتوانید آن ارتباط را برقرار کنید، متوجه می‌شوید که کمتر درباره خود قضاوت می‌کنید.
  3. تغذیه سالم داشته باشید تعجب آور نیست که یک رژیم غذایی سالم به داشتن ذهنیت مثبت کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای کامل مانند میوه‌ها و سبزیجات باعث افزایش شادی می‌شود.
  4. خاطره نویسی کنید به عنوان رهبر یک تیم، احتمالاً شما تحت فشار و استرس هستید، از جلسه‌ای به جلسه دیگر می‌دوید و در انتهای روز با گردبادی از افکار در سر، به خانه می‌رسید. خاطره نویسی به شما کمک می‌کند تا همه این افکار را آزاد و خود را از آن‌ها جدا کنید.
  5. روز خود را بدون تکنولوژی آغاز کنید لحظه‌هایی که در حال بیدار شدن از خواب هستید و در دقایق اولیه بیداری، مهم‌‌ترین دقایق برای تعیین وضعیت روحی شما در روز است. به جای این که موبایل خود را چک کنید یکی از مراحل بالا را امتحان کنید. با این کار روحیه تان را خودتان تعیین کنید و اجازه ندهید دیگران این کار را برای شما انجام دهند.
  6. بیشتر بخوانید به عنوان یک رهبر، شما باید متعهد به یادگیری مداوم باشید. اگر مطالعه را به عادات روزمره خود اضافه نکنید به سرعت در باتلاق باورهای قدیمی تان فرو می‌روید و از مسیر عقب می‌مانید. مطالعه همچنین استرس را از بین می‌برد، همدلی را افزایش می‌دهد و به شما در پردازش زندگی واقعی خود کمک می‌کند.